Administratiekantoor en Boekhouder in Amsterdam

Uw professional in financiële administratie

an imageLoonheffing Amsterdam

Als werkgever moet u aangifte loonheffingen doen en loonheffingen betalen. Dat doet u meestal elke maand of elke 4 weken. Ieder bedrijf in Amsterdam met één of meer werknemers moet een loonadministratie bijhouden. Deze aangifte loonheffingen bestaat uit een collectief deel en een werknemersdeel. 

Loonheffing aangeven en betalen 

Als werkgever in Amsterdam doet u aangifte loonheffingen. Dat kan op verschillende manieren. U kunt dit zelf doen of u kunt dit door uw boekhouder laten doen. Als u geen volledig geautomatiseerde loonadministratie gebruikt, of uw loonadministratie niet uitbesteedt moet u gebruikmaken van het voorgeschreven model van de Belastingdienst. Wilt u daar van afwijken dan heeft u daar een vergunning voor nodig. 

Ons administratiekantoor helpt u graag met al uw vragen over de loonheffingen.

Arbeidsrelaties 

Er zijn verschillende soorten arbeidsrelaties. Als een arbeidsrelatie een dienstbetrekking is, moet u loonheffingen inhouden en betalen. 

Soorten loonheffingen 

Er zijn verschillende soorten loonheffingen: 

  • de loonbelasting/premie volksverzekeringen
  • de premies werknemersverzekeringen
  • de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet 

Voordelen van het uitbesteden van de loonheffingsadministratie 

De loonaangifte kan, mede door de complexe regelgeving, veel van uw kostbare tijd in beslag nemen. Door de loonaangiftes door Het Cijferbedrijf te laten uitvoeren bespaart u veel tijd en kunt u zich als ondernemer richten op de taak waar u goed in bent; het ondernemen. Zo hoeft u zich niet te verdiepen in de vele regels en wetten en kunt u met een gerust hart elke maand aan uw administratieve verplichtingen voldoen. Dankzij onze ervaring en ons uitgebreide netwerk van loonadministrateurs, accountants en advocaten kunnen wij u perfect adviseren in de mogelijkheden voor u en uw werknemers. 

Zelf loonaangifte doen, een kostbare aangelegenheid. 

Naast de vaak tijdrovende taak zijn er nog andere nadelen wanneer u zelf de loonaangifte doet. Zo is de loonaangifte software ingewikkeld en prijzig en kan een loonadministratie afdeling onderhouden erg kostbaar zijn. Wij kunnen die kosten voor u beperken. Een van de redenen is natuurlijk dat wij voor meerdere klanten tegelijk aangiftes doen, zo houden we de kosten laag en dat ziet u terug in uw uitgaven. Wij houden bij alle werkzaamheden rekening met uw CAO en/of arbeidsvoorwaarden. Tevens voeren wij de voordeelregelingen voor werkgevers uit, zoals de diverse premiekortingen en afdrachtsverminderingen. De loonheffingen doen in Amsterdam wordt zo weer een stressvrij onderdeel van uw bedrijf. 

Onze werkzaamheden 

Het verwerken van periodieke salarismutaties; De loonstrook opmaken en versturen, digitaal of postaal. De loonaangifte doen bij de belastingdienst Jaaropgaven werknemers opstellen en versturen digitaal of postaal. Wij werken nauw samen met een loonadministrateur die deze werkzaamheden verricht. 

Aangiftebrief 

Als u aangifte moet doen, krijgt u van de belastingdienst in november de 'Aangiftebrief loonheffingen' voor het komende jaar. Als u zich in de loop van het jaar aanmeldt als werkgever, krijgt u deze aangiftebrief na aanmelding. 

Jaarloongegevens 

Hebt u een brief gekregen waarin de belastingdienst u vraagt de jaarloongegevens aan te leveren? Dan moet u de belastingdienst van de volgende informatie voorzien: 

De werknemersgegevens 

Dit zijn de gedetailleerde gegevens per inkomstenverhouding. 

De collectieve gegevens 

Dit zijn: 

  • uw algemene gegevens, zoals uw naam en adres
  • de totalen van de loon- en loonheffingengegevens van alle werknemers
  • de bedragen van de premiekortingen, eindheffingen en afdrachtverminderingen 

Aangiftetijdvlak 

Het aangiftetijdvak is het tijdvak waarover u de aangifte loonheffingen moet doen. Dit is meestal een periode van een kalendermaand of van 4 weken. Bij een aangiftetijdvak van 4 weken begint het eerste aangiftetijdvak altijd op 1 januari en eindigt het laatste aangiftetijdvak altijd op 31 december. 

Let op 
De 1e en 13e aangifteperiode lopen dus niet gelijk met de 1e en 13e loonperiode. 

Jaarloonopgaven 

De werknemersgegevens die de belastingdienst ontvangt door middel van aangiften loonheffingen worden gebruikt voor het berekenen van de toeslagen of teruggaven van de inkomensafhankelijke bijdrage. Helaas gaat dit niet altijd goed en in een dergelijk geval vraagt de belastingdienst u om de jaarloonopgaven toe te sturen. 

Een jaarloonopgaaf is een opgaaf met jaargegevens per inkomstenverhouding. 

Let op 
Als u de jaarloonopgaaf niet of te laat opstuurt kan de belastingdienst u een boete opleggen. 

Door te vertrouwen op de professionele diensten van Het Cijferbedrijf te Amsterdam voor uw loonheffingen voorkomt u dergelijke vervelende situaties.

Het cijferbedrijf beschikt over:

  • Een groot netwerk voor optimale informatie
  • Professionele software
  • Ruime ervaring met verschillende bedrijfsvormen
  • Uitstekende bereikbaarheid 


Geweldig, al vanaf dag een ging ik besparen op mijn kosten! De communicatie lijnen zijn kort zodat je als je een vraag hebt meteen antwoord krijgt.

Merijn Rutgers -
Rutgers Natuursteenonderhoud. 

    

Wij bellen u terug

  • Should be Empty:

Contactinformatie

Administratiekantoor en Boekhouder in Amsterdam

Adres:
Weesperzijde 69 
1091 EH
Amsterdam 

Telefoonnummer:
020 6929 534 

Email:
info@hetcijferbedrijf.nl