De horeca ondernemer en zijn administratie
U weet als geen ander dat de administratie van een horeca ondernemer een van de meest ingewikkelde is die er bestaan. Zo krijgt u te maken met verschillende btw-tarieven, grote hoeveelheden bonnetjes, salarisadministratie, vergunningen en noem maar op.
De administratie is vaak een grote last voor de horeca ondernemer.
Administratiekantoor het Cijferbedrijf heeft zich in een aantal markten gespecialiseerd, zo garanderen we een perfecte boekhouding voor de bedrijven. En de horeca branche is een van onze specialisaties. Door te kiezen voor een ervaren bedrijf, kunt u kosten besparen en op de juiste basis beslissingen nemen.
Wist u bijvoorbeeld dat u niet de enige bent met:
…een tijdslurpende administratie
De administratie is voor een horeca ondernemer een tijdrovende klus. Als horeca ondernemer zit u waarschijnlijk meer dan eens heel vroeg in de ochtend de administratie bij te werken. Dikwijls voelt u de hete adem in de nek van de belastingdienst als de aangifte moet worden ingediend.
...een ongunstige hoge winst als u uw personeel (deels) zwart betaald
Soms zijn horeca ondernemers geneigd om een deel van de gewerkte uren zwart aan hun personeel uit te betalen. Niet alleen is het strafbaar en staan er hoge boetes op, ook uw winst wordt hierdoor onevenredig hoog. Door al uw kosten eerlijk op te geven, krijgt u ook een veel beter beeld en een betaalt u minder belasting. Loon uitbetalen is vaak voordeliger dan u zou denken.
…een bonnetjesregen
Het regent werkelijk bonnetjes in de horeca, en dat niet alleen, u krijgt ook vaak vragen over de verschillende btw-tarieven die daarbij gepaard gaan. Het zijn echter niet zomaar wat papiertjes, er hangt in uw administratie veel van af.
…gedoe over de vergunningen
Een vergunning krijgen en behouden is lastig, Het Cijferbedrijf kan u bijstaan met meer dan u denkt als het om de aanvraag van een vergunning gaat.
…verwarring over de verschillende btw tarieven
Er heerst nogal wat verwarring over de verschillende btw-tarieven. Wat moet u bijvoorbeeld doen als er binnen een dienst of product met verschillende btw-tarieven wordt gerekend?
Dat zijn lastige vragen voor een ondernemer die liever voor zijn klanten inschenkt dan zijn administratie aandacht schenkt.
Geen nood!
Door de specialisatie van Het Cijferbedrijf in de horecabranche kunt u met een gerust hart de administratie overdragen en u weer richten op uw het runnen van uw etablissement.
Zo voorkomt u onnodige stress en blijft u met uw aandacht bij uw bedrijf.
Het cijferbedrijf beschikt over:
- Een groot netwerk voor optimale informatie
- Professionele software
- Ruime ervaring met verschillende bedrijfsvormen
- Uitstekende bereikbaarheid
Door de administratie uit handen te geven hou je meer tijd over voor de belangrijke dingen in het werk, want horeca en administratie gaan vaak niet zo goed samen. Dus is Het Cijferbedrijf de perfecte oplossing..
Relevante trefwoorden
horeca administratie, café, snackbar, restaurant, hotel, brasserie, lunchroom, discotheek, dancing, drankvergunning, bonnetjes horeca, verschillende btw tarieven horeca,personeel betalen horeca,