Administratiekantoor en Boekhouder in Amsterdam

Uw professional in financiële administratie

Nieuwe regels voor ANBI's vanaf 1 januari 2014


Vanaf 1 januari 2014 gelden er nieuwe regels voor algemeen nut beogende instellingen (ANBI's). Zij moeten vanaf die datum een aantal gegevens op een eigen internetsite publiceren. Ook publiceert de Belastingdienst vanaf die datum een aantal extra gegevens op zijn internetsite.

Publicatie eigen internetsite ANBI's

Vanaf 1 januari 2014 moeten ANBI's op een eigen internetsite de volgende gegevens publiceren:

  • de naam van de instelling
  • het RSIN/fiscaal nummer
  • de contactgegevens
  • de doelstelling
  • het beleidsplan
  • de bestuurssamenstelling
  • de namen van de bestuurders
  • het beloningsbeleid
  • een verslag van de uitgeoefende activiteiten
  • een financiële verantwoording

De ANBI's mogen deze informatie ook publiceren via de site van een overkoepelende brancheorganisatie.

Wij informeren de ANBI's hier vanaf half juli per brief over.

Publicatie op internetsite Belastingdienst

De Belastingdienst publiceert momenteel een aantal gegevens van ANBI's via het programma ANBI opzoeken. Met ingang van 1 januari breiden we dit uit met:

  • het internetadres van de ANBI
  • het RSIN/fiscaal nummer van de ANBI

In het najaar zullen wij deze gegevens opvragen bij de ANBI's.

Uitzonderingen

Er gelden enkele uitzonderingen op de nieuwe voorwaarden:

  • Voor kerkgenootschappen die via een groepsbeschikking zijn aangewezen als ANBI, gelden deze regels pas vanaf 1 januari 2016.
  • Kerkgenootschappen hoeven de namen van de bestuurders niet te publiceren.
  • Instellingen die een ontheffing hebben van de Belastingsdienst hoeven de namen van de bestuurders niet te publiceren. Instellingen kunnen een ontheffing krijgen als de publicatie van de namen van de bestuurders voor hen of voor hun familie een gevaar vormt voor hun veiligheid.

Juiste adresgegevens ANBI

Heeft uw instelling eind juli nog geen brief van ons gekregen? En valt uw instelling niet onder een groepsbeschikking? Dan kan het zijn dat wij niet de juiste adresgegevens van uw instelling hebben. Wij vragen u dan via de Kamer van Koophandel een adreswijziging aan ons door te geven.

Bron 

De administratie van uw stichting, een belangrijk deel van de organisatie. 

Dus kiest u voor Het Cijferbedrijf.
Want wij onderhouden de complete administratie van vele ondernemers en stichtingen 




    

Wij bellen u terug

  • Should be Empty:

Contactinformatie

Administratiekantoor en Boekhouder in Amsterdam

Adres:
Mauritskade 55C 
1092 AD
Amsterdam 

Telefoonnummer:
020 6929 534 

Email:
info@hetcijferbedrijf.nl