Nieuwe regels voor ANBI's vanaf 1 januari 2014
Vanaf 1 januari 2014 gelden er nieuwe regels voor algemeen nut beogende instellingen (ANBI's). Zij moeten vanaf die datum een aantal gegevens op een eigen internetsite publiceren. Ook publiceert de Belastingdienst vanaf die datum een aantal extra gegevens op zijn internetsite. Publicatie eigen internetsite ANBI'sVanaf 1 januari 2014 moeten ANBI's op een eigen internetsite de volgende gegevens publiceren:
De ANBI's mogen deze informatie ook publiceren via de site van een overkoepelende brancheorganisatie. Wij informeren de ANBI's hier vanaf half juli per brief over. Publicatie op internetsite BelastingdienstDe Belastingdienst publiceert momenteel een aantal gegevens van ANBI's via het programma ANBI opzoeken. Met ingang van 1 januari breiden we dit uit met:
In het najaar zullen wij deze gegevens opvragen bij de ANBI's. UitzonderingenEr gelden enkele uitzonderingen op de nieuwe voorwaarden:
Juiste adresgegevens ANBIHeeft uw instelling eind juli nog geen brief van ons gekregen? En valt uw instelling niet onder een groepsbeschikking? Dan kan het zijn dat wij niet de juiste adresgegevens van uw instelling hebben. Wij vragen u dan via de Kamer van Koophandel een adreswijziging aan ons door te geven. De administratie van uw stichting, een belangrijk deel van de organisatie. Dus kiest u voor Het Cijferbedrijf. |