Administratiekantoor en Boekhouder in Amsterdam

Uw professional in financiële administratie

an image

Stichting administratie in Amsterdam

Voor veel stichtingen in Amsterdam is de administratie een ondergeschoven kindje. Immers, een stichting richt zich vooral op het doel. En dat is jammer, want er valt met een goede administratie van uw stichting veel te winnen. 
Met een goed financieel overzicht kunt u veel gerichter en slagvaardiger te werk gaan en beslissingen nemen. 

U wint tijd én geld door uw administratie door een professional te laten doen. 


Het Cijferbedrijf neemt u de administratie van uw stichting uit handen, zodat u zich helemaal op uw kerntaken kunt richten. 

Administratie van uw stichting in Amsterdam: 

Moet uw stichting btw afdragen? 

Omzetbelasting wordt ook wel belasting over de toegevoegde waarde (btw) genoemd. Dit is een vorm van algemene verbruiksbelasting. Voor de btw is de stichting ondernemer als zij voldoet aan de eisen van het ondernemerschap. Als er sprake is van ondernemerschap voor de btw dan gelden ook voor een stichting de normale btw-regels. 

Moet een Stichting ook vennootschapsbelasting betalen? 

Als u een BV, NV of Coöperatie heeft, betaalt u vennootschapsbelasting. Dit geldt ook voor stichtingen en verenigingen met een onderneming. Een voorwaarde voor de belastingdienst is of deze onderneming als doel heeft winst te maken. Een sportvereniging is bijvoorbeeld niet belastingplichtig, maar als u een popconcert in een stadion organiseert, betaalt u weer wel vennootschapsbelasting. De hoogte van de vennootschapsbelasting hangt af van het belastbaar bedrag. Dit is de belastbare winst in een jaar, min de aftrekbare verliezen. U betaalt 20% belasting over de eerste € 200.000 winst en 25% belasting over het resterende bedrag. 

Heeft uw stichting subsidie ontvangen? 

Indien een subsidie is verleend aan uw stichting van minimaal € 25.000 of meer, dan dient er in de meeste gevallen een financieel verslag gemaakt te worden dat zodanig is opgezet dat het aansluit bij het activiteitenverslag. De administratie van uw stichting is dan van groot belang. Onder de € 25.000 is het ook verstandig om uw administratie op orde te hebben en uw donateurs of subsidie verleners te informeren wat er met de financiële middelen gebeurt is.

ANBI en SBBI 

Is uw stichting een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) of een Sociaal Belang Behartigende Instelling (SBBI)? Dan kan uw stichting gebruikmaken van een belastingvoordeel. Uw organisatie hoeft geen schenk- of erfbelasting te betalen over schenkingen of erfenissen die zij ontvangt. Een van de voorwaarden voor een ANBI of SBBI is een voor de belastingdienst controleerbare administratie van uw stichting. Ook hierbij zijn wij u graag van dienst. 

Uw stichting en personeel. 

U moet loonheffingen inhouden en betalen als u personeel in dienst neemt. Maar ook als u iemand niet in dienst neemt, kan er sprake zijn van een dienstbetrekking. 

Als u personeel in dienst neemt, heeft dat eveneens gevolgen voor de administratie van uw stichting. U moet een loonadministratie aanleggen en voor iedere werknemer een loonstaat bijhouden. Ook moet u zorgen dat uw werknemers loonstroken en jaaropgaven krijgen. 

Zoals u kunt zien is de administratie van een stichting zowel complex als belangrijk. 
Gelukkig heeft Het Cijferbedrijf veel ervaring met de administratie van stichtingen. Door onze kennis en ervaring kunnen we u helpen om fouten te voorkomen en kosten te besparen.

Stichting administratie van af € 75 per maand.
Wij kunnen u helpen met: 

  • Het opzetten van een boekhouding 
  • Het inboeken van de benodigde gegevens 
  • Adviezen, zowel financieel als bij belasting technische vragen 
  • De facturering
  • Uw debiteuren- en crediteurenbeheer 
  • De financiële onderbouwing van uw ondernemersplan 
  • Uw salarisadministratie 
  • Uw jaarverslagen 

Bent u geïnteresseerd?

Neem dan nu contact met ons op!
Stuur een mailtje naar info@hetcijferbedrijf.nl of bel: 020--6929 534.
Het Cijferbedrijf

Het cijferbedrijf beschikt over:

  • Een groot netwerk voor optimale informatie
  • Professionele software
  • Ruime ervaring met verschillende bedrijfsvormen
  • Uitstekende bereikbaarheid 
Geweldig, al vanaf dag een ging ik besparen op mijn kosten! De communicatie lijnen zijn kort zodat je als je een vraag hebt meteen antwoord krijgt.

Merijn Rutgers -
Rutgers Natuursteenonderhoud. 

    

Wij bellen u terug

  • Should be Empty:

Contactinformatie

Administratiekantoor en Boekhouder in Amsterdam

Adres:
Weesperzijde 69 
1091 EH
Amsterdam 

Telefoonnummer:
020 6929 534 

Email:
info@hetcijferbedrijf.nl